Antwoord:
1. met poezenreclames
1. met poezenreclames
2. door van de winkel een levensgroot keuzezwembad te maken.
Een soort poppenhuis, maar dan op ware grootte
3. door zichzelf neer te zetten als een bedrijf waar mensen
werken. Een mens praat met de klant, niet, het bedrijf spreekt tot de klant
4. door de woorden gezellig, thuis en familie te verbinden
aan betaalbaar, degelijk en stijlvol
5. door meer te zijn dan alleen een winkel. Door een merk te
worden, een begrip, een imago. Door ergens voor te staan en dat ideaal na te
streven
6. door constant te vernieuwen (denk aan: de dag van de
duurzaamheid, het frisdrank vervangen door fruitwater, de hype met weckpotten
en de tafel van kurk. Sorry, Martijn)
7. met kindvriendelijkheid (Småland! IJsjes!
Olifantenknuffels!)
8. door klanten aan zich te binden met campagnes, het uitnodigen
tot meedenken of de IKEA-family pas
9. door aandacht te besteden aan details
10. door vast te houden aan het Zweedse design, waardoor de
IKEA toch een beetje voelt als:
we-gaan-naar-Frankrijk-en-lopen-daar-uren-door-de-supermarkt-omdat-alles-zo-anders-is
11. door betaalbaar te blijven
12. door naast alleen meubels, ook tips te geven, extra
service aan te bieden en ontelbaar veel mogelijkheden bieden om inspiratie op
te doen
13. door actief te zijn op sociale media
14. door hun eigen, positieve en vriendelijke 'stem' (de slogans, de levenstips)
14. door hun eigen, positieve en vriendelijke 'stem' (de slogans, de levenstips)
En natuurlijk gewoon omdat de IKEA de ideale plek is voor
als je iets nodig hebt. Of voor als je gaat verhuizen of verbouwen. Bij de IKEA
zul je er niet snel tegenaan lopen dat ze iets NIET hebben. Als ik in de IKEA
kom, verbaas ik me er meestal juist over wat ze allemaal wel hebben, en
waarvoor ik dat dan absoluut niet nodig heb.
Bonus antwoord:
15. door geen boete te geven voor het stelen van
IKEA-potloodjes
Geen opmerkingen:
Een reactie posten